Přerovská 561
Kojetín 752 01
tel.: +420 581 764 086
email: kaps@kaps.cz

KONTAKT
VíCE >
Vydáno 19.06.2014
Topováno 27.02.2016

KAPS Automatic nyní úročí své znalosti v oblasti Motorsportu a praktická inženýrská praxe převodovky GTR GR6 je právě IN!

Nabízíme veškeré modifikace a úpravy převodovky GR6 od Stepu BASIC až po kompletní úpravu převodovky pro závodní režim. V případě selhání či mechanického poškození převodovky víme jak rychle dostat Vaše GTR zpět na silnici. Naši vyškolení technici dokážou rychle diagnostikovat problém s GTR a následně použít naši technologii opravy převodovky, která tímto bude odolnější, než tomu bylo původně. I vzhledem ke specializované povaze této práce jsme schopni zaručit expresní termíny oprav.

KAPS Automatic nyní úročí své znalosti v oblasti Motorsportu a praktická inženýrská praxe převodovky GTR GR6 je právě IN!

Převodovka GTR GR6 je z produkce firmy BorgWarner, která je považována jako jednička na trhu v oblasti dvouspojkových převodovek DSG/DCT. Je dodavatelem trasnferů pro mnohé automobilky, patří mezi ně zejména programy s VW, Audi, Bugatti, SAIC a japonské automobilky.

Převodovka GR6 je koncepčně připravena pro velmi výkonné motory, kterým GT-R již v základu disponuje. Jedná se o 6-ti stupňovou synchronní převodovky s dvojčinnou spojkou a integrovaný mezinápravovým diferenciálem sloužící k přenosu na přední náhon. Vysoká hodnota kroutícího momentu motoru však mnohdy překoná jednotlivé součásti převodovky a dochází k selhání převodového ústrojí.


Přehled nejčastějších závad GR6, se kterými se v praxi setkáváme:


A. Přítomnost ocelových pilin na magnetech v olejové vaně představují mechanické poškození převodovky

B. Poškozené vložené kolo + hřídel FWD přenosu momentu na přední náhon

Dojde-li k vyskočení zajišťovacího kroužku ozubeného kola FWD dojde k protočení kola na drážkách hnané hřídele, případně k vylomení zubů kola. K uvedené závadě dochází zejména pokud se s vozidlem prudce rozjíždíte na zpětnou rychlost R.

Řešení: modifikace GR6 - instalováním zajišťovacího systému pojistného kroužku KA-GL

C. Poškození ozubených kol hnací a hnané hřídele

Nejčastěji dochází k poškození 1.převodového stupně a hnací hřídele. Pokud se často používá funkce Launch Control je riziko poškození ještě větší.

Praktická rada: pokud uslyšíte cizí zvuk pocházející z převodového ústrojí IHNED odstavte vozidlo. Zabráníte tak následnému a dalšímu poškozování, které vznikne z důvodu jízdy.

Řešení: modifikace převodovky GR6 – dodáním speciálního pevnostního kitu z vysokopenostního materiálu

D. Poškození blokačního mechanismu parking – parkovací poloha převodovky

Tato závada vzniká v důsledku selhání blokačního systému parkingu. Proto při jízdě v před nikdy nemanipulujte s řadící pákou nijak jinak než do strany, kdy dochází k přepínání volby M/A. Změnu volící páky do polohy R, případně P provádějte pouze v případě, že vozidlo absolutně stojí!

Praktická rada: Poloha parkingu je parkovací pouze poloha převodovky. Neslouží tedy k zajištění vozidla proti pohybu. Pokud tedy vozidlo hodláte zaparkovat, nejdříve zajistěte proti rozjetí ruční brzdou a následně volič do polohy P. Zvláště to platí při parkování v kopci.

E. Poškození spojkového koše, lamely spojek clutch A,B

Lamely jsou extrémně namáhanou skupinou převodovky GR6. Prakticky slouží k rozjezdu vozidla a k přerušení přenosu kroutícího momentu při přeřazování jednotlivých rychlostních stupňů. V sériovém provedení lamely každé spojky A,B obsahují 6 obložených a 6 ocelových lamel. Jelikož dochází k postupnému opotřebení lamel je nutné pravidelně (každých 30000km!!) provádět seřízení a adaptace spojek. Nebude-li tak provedeno, lamely ztratí požadovaný přítlak a dojde ke spálení třecího obložení.

Řešení
: v případě, že vozidlo používáte pro závodní činnost na okruhu, nebo využíváte maximálního potenciálu motoru je nutné provést posílení spojek výměnou lamel 7clutch pack. Vaše GT-R tak získá až 30% posílení spojkových lamel v originálním spojkovém koši. Pokud se uvažuje vyšší navýšení výkonu je nutné použít speciální spojkové koše a lamely.

 

S dalším a detailnějším výčtem závad GR6 je možné kontaktovat naši HOT-line podporu, kde jsou technici připraveni zhodnotit stav vašeho GT-R včetně nabídky z široké škály úprav a zesílení vaší převodovky.

+ 420 602 718 745

Rozhodně není doporučeno převodovku GR6 přetěžovat, protože je velmi citlivou součástí GT-r. Pravidelný servis, údržba a modifikace KAPS se vyplatí a předejdete tím mnoha problémům.

Vyžádejte si přehled úprav (Step BASIC), kterým by měla projít převodovka GR6 GTR

Více informací naleznete na našich stránkách
http://www.kaps.cz

207 zhlédnutí
Další PR články firmy
Poškozený hydrodynamický měnič může nadělat škodu

Poškozený hydrodynamický měnič může nadělat škodu

Pojem hydrodynamický měnič vám možná nic neříká, ale pokud jste řidiči vozů s automatickou převodovkou, měli byste zbystřit. Hydrodynamický měnič je totiž velice důležitou součástí vozu, která přenáší krouticí moment od motoru k převodovce. A pokud se hydrodynamický měnič jakkoliv poškodí, škody se můžou vyšplhat až do závratných částek.

Vydáno 01.07.2014

VÍCE
Pravidelná výměna oleje v převodovce prodlouží životnost vašeho auta

Pravidelná výměna oleje v převodovce prodlouží životnost vašeho auta

Automatická převodovka je nezbytná pro bezproblémový chod automobilu. Proto byste její údržbu neměli podceňovat. Víte, jak často je nutná výměna oleje? Pokud si nejste jistí, obraťte se na odborníky z firmy KAPS.

Vydáno 03.02.2015

VÍCE
Včasná výměna oleje v automatické převodovce vám může ušetřit desetitisíce

Včasná výměna oleje v automatické převodovce vám může ušetřit desetitisíce

Automatická převodovka jako součást automobilu řidičům nabízí značné pohodlí. Pokud však automatickou převodovku ve svém čtyřkolovém miláčkovi máme, neměli bychom zapomínat na její pravidelnou údržbu. Stejně tak, jako u lidského zdraví, může mít totiž podceňování prevence údržby automatické převodovky fatální následky. A to nejen pro naše auto, ale hlavně pro naši peněženku.

Vydáno 07.06.2013

VÍCE