PPC reklama – plaťte jen za skutečný klik
PPC reklama neboli reklama v PPC systémech je textová a grafická reklama ve vyhledávačích a obsahových sítích. PPC proto, že pokud si ji objednáme, jako klient platíme pouze za jednotlivá skutečná kliknutí uživatelů internetu na naši reklamu a ne za její zobrazení – tedy Pay Per Click (plať za klik), zjednodušeně PPC. Jaké jsou výhody PPC reklamy a proč byste o ní měli uvažovat?
PPC jako výkonová reklama
PPC reklamu je možné
označit jako takzvanou výkonovou reklamu, která je jedním ze základních
nástrojů realizace výkonového marketingu.
Dalším modelem, který patří do výkonové reklamy, je pak model PPA reklamy (Pay – Per – Action), u
kterého neplatíme ani za zobrazení reklamy nebo klik na ni, ale za „akci“, tedy
konverzi. Konverzí ve smyslu reklamy
rozumíme skutečně měřitelnou akci na webu, jako je například samotný nákup
daného produktu, který reklamou propagujeme.
Do oblasti výkonové reklamy naopak nepatří
model PPV reklamy ( Pay Per View),
kdy jako klient platíme za „pouhé“ zobrazení
reklamy.
Zobrazování PPC reklamy
PPC reklama se zobrazuje ve dvou základních
oblastech: ve vyhledávačích a v kontextových systémech. PPC reklama ve vyhledávačích se
zobrazují při hledání klíčového slova vedle organických (přirozených) výsledků
hledání. PPC reklama v kontextových
systémech se zobrazuje jako inzeráty přiřazené ke stránkám, jejichž obsah
tematicky souvisí s vybranými klíčovými slovy. Kontextovým sítím se proto
někdy říká také obsahové sítě. Zjednodušeně lze říci, že se u článku na dané
téma objeví reklama na související
produkt.
Systémy PPC reklamy
PPC reklama na Google: Google AdWords
Google Adwords je systém PPC reklamy,
kterou spustila společnost Google v roce 2000. Tato PPC reklama se
zobrazuje ve vyhledávači Google, ve vyhledávací a reklamní síti Google.
Vyhledávací síť Google představují partnerské weby, na kterých vyhledávání Google
funguje, do reklamní sítě Google pak patří weby se spuštěnou službou AdSense.
PPC reklama Google Adwords je provozována po celém světě a lze si zde vybrat
z více než 40 jazyků. Klíčová
slova zde vždy odkazují na stránky ve stejném jazyce, pro inzerování v zahraničí
je proto vždy potřeba mít takovou jazykovou mutaci webu, ve které chceme
spustit reklamní kampaň. Odkaz na stránku s textem v češtině tak
například nelze pustit do zahraničí. V rámci České republiky pak lze také
geograficky cílit například na úrovni
krajů, výkonnost kampaně však může klesat.
PPC reklama na Seznamu: Sklik
Sklik je pak český systém PPC reklamy
provozovaný portálem Seznam.cz, a to od roku 2006. Podobně jako u Google se PPC
reklama zobrazuje na stránce s výsledky vyhledání na Seznam.cz a také v jeho obsahové síti. Tuto
obsahovou síť kontextové reklamy představuje celá řada vlastních portálů
Seznamu, ale od roku 2010 také těch, které v jeho vlastnictví nejsou. Jde
například o PPC reklamu na portálech televize Nova.
PPC reklama Etarget
Prvním systémem PPC reklamy v České a
Slovenské republice však nebyl Sklik, ale Etarget provozovaný stejnojmennou
společností ze Slovenska. PPC reklama Etarget se opět zobrazuje ve vyhledání
(Zohoo.cz, Volny.cz nebo Toplist.cz) a v kontextové síti informačních portálů, jako je například iDnes, Blesk nebo České noviny provozované Českou tiskovou
kanceláří.
PPC reklama na Facebooku
Fenomén sociální sítě Facebook asi netřeba
představovat. Jen v naší zemi je na něm registrováno přes 3,5 milionu uživatelů.
Výhodou pro reklamu na Facebooku pak je, že jsou tito uživatelé díky množství
sdílených informací velmi dobře identifikovatelní a následně oslovitelní. PPC
reklamu na Facebooku je tak velmi dobře možné cílit na vaše potenciální
zákazníky.
Stačí vědět, koho chceme oslovit.
PPC reklama na Facebooku však oproti
předchozím necílí pomocí klíčových slov, ale cílí na konkrétní sociodemografickou skupinu, což označujeme za
tzv. behaviorální cílení PPC reklamy. Stačí tedy jen jednoduše popsat vaši
cílovou skupinu.
Dobře se zde dá vycházet z toho, jak
se uživatelé Facebooku na této sociální síti chovají, jaké stránky navštěvují,
s kým konverzují a podobně. Protože navíc většina uživatelů Facebooku
udává z velké části reálné informace, PPC reklama, která se jim zobrazuje,
pro ně nebývá obtěžující a snadno ji přijímají.
Máte zájem dozvědět se o PPC reklamě ještě
více? Přečtěte si, jaké výhody
přinese PPC reklama Vašemu podnikání.
Zaujala vás PPC reklama a chtěli byste ji
využít i pro svou firmu, ale nevíte,
který systém si vybrat a jak začít? Jsme tu pro Vás. Evropská databanka pro
své klienty realizuje PPC reklamu ve všech systémech dostupných v ČR a svou
reklamu můžete díky systému Google AdWords směřovat i do zahraničí. Se vším vám
pomůžeme a vaši reklamu budou spravovat naši PPC odborníci, kteří mají
zkušenosti ze stovek realizovaných kampaní.
Vydáno 28.08.2013
638 Zhlédnutí