Nová verze systému I-See od Volvo Trucks ušetří ještě více paliva!
Víte o tom, že je možné s jedním pomocníkem nainstalovaným ve vašem nákladním vozidle ušetřit až 5% paliva? A že je také možné vůz „naučit přečíst terén“, aniž by v něm někdy jel a bez použití mapy? Zdá se vám to jako sci-fi? Tak to asi ještě nic nevíte o systému I-See od společnosti Volvo Trucks.
I-See je
softwarový systém, který spolupracuje s pohonným ústrojím nákladního
vozidla a GPS. Získává aktuální data o topografii terénu pomocí dálkového přenosu
z centrálního serveru, ty pak využívá pro šetření paliva během jízdy
nákladního vozidla. Nová verze systému I-See je určena pro model Volvo FH, který tak může využívat kinetickou energii vozidla
při jízdě do kopce a při brzdění v případě jízdy z kopce. Dle
výsledků simulací na běžných vozovkách lze tímto způsobem snížit spotřebu
paliva až o 5%!
Tato spolehlivá bezdrátová komunikace nejen znatelně
ušetří náklady na přepravu, ale také usnadňuje a zpohodlňuje řidičům jejich
každodenní namáhavou práci, neboť funguje jako „autopilot“ a stará se o řazení
převodových stupňů, akceleraci a brzdění v kopcovitém terénu za vás.
Jak
funguje systém I-See v jednotlivých fázích stoupání a klesání?
Nákladní vozidlo začíná stoupat
Ve chvíli, kdy systém I-See
rozpozná blížící se stoupání, automaticky zvýší rychlost vozidla na maximum,
aby vozidlo nabralo dostatečnou hybnost a co nejdéle udrželo zařazený vyšší
rychlostní stupeň.
Nákladní vozidlo jede do kopce
Stoupání je díky systému I-See
zajištěno bez zbytečného podřazování, které bývá důvodem vyšší spotřeby paliva.
Nákladní vozidlo přejíždí horizont
Na horizontu nákladní
vozidlo udrží rychlost, neboť I-See zabrání zbytečnému zrychlování.
Nákladní vozidlo začíná klesat
Vozidlo před začátkem
klesání pokračuje na volnoběh, hnací ústrojí se dočasně odpojí.
Nákladní vozidlo brzdí z kopce
I rychlost jízdy
z kopce je korigována systémem I-See a není nutné ze svahu prudce brzdit.
Nákladní vozidlo je v nejnižším bodě
klesání
V nejnižším bodě
klesání systém I-See vyřadí a nechá nákladní vozidlo nabrat dostatečnou hybnost
k dalšímu stoupání.
Co
ještě systém I-See umí?
Zapamatuje si až 4000 terénních
nerovností. To odpovídá přibližně úseku 5000 najetých kilometrů.
Stačí, aby terén projel jediný vůz
opatřený systémem I-See a informace poté mohou využívat všichni.
Systém kontroluje a vyhodnocuje
současně hned několik faktorů, jako je odpor vzduchu, aktuální hmotnost
vozidla s nákladem atd.
Svými schopnostmi nejen šetří
náklady na palivo, ale také zvyšuje životnost brzd a pneumatik.
Chcete se dozvědět více o
společnosti Volvo Trucks a systému I-See? Navštivte webové
stránky společnosti a informujte se o všech možnostech úspory nákladů na
přepravu.
Vydáno 26.10.2013
623 Zhlédnutí