Činnost společnosti Kleffmann Group – zpracování dat z průzkumů
Jak společnost Kleffmann Group pracuje? Jak získává data po rozsáhlé marketingové analýzy v oblasti zemědělství? A jakým způsobem jsou získaná data dále zpracovávána? Pokud Vás tyto otázky zajímají, tak čtěte dále.
Společnost Kleffmann
Group se zabývá marketingovým výzkumem v oblasti
zemědělství. Pro své výzkumy využívá vlastní interní databázi kontaktů,
jež čítá několik tisíc zemědělských subjektů z různých lokalit České
republiky a Slovenska. V průběhu roku provádíme mezi českými i
slovenskými zemědělci řadu průzkumů. Tyto průzkumu jsou vesměs dvojího typu:
Jedná se buď o tzv. panelové průzkumy,
které se uskutečňují každý rok mezi pokud možno stejnými zemědělskými podniky,
nebo o jednorázové průzkumy, jež reagují na specifické požadavky a přání
zadavatelů. Výsledky našich studií (bezvýhradně to platí u našich
panelových studií) jsme poté díky matematicko-statistickým postupům schopni
zevšeobecnit na situaci v zemědělském sektoru v celé České republice
či na Slovensku. Sběr dat pro naše studie probíhá jak osobně, kdy
respondenti vyplňují dotazník s naším tazatelem přímo v terénu, nebo
telefonicky z call centra české pobočky společnosti Kleffmann Group.
Předtím však, než se ze získaných informací stanou přehledné tabulky a grafy,
procházejí vyplněné dotazníky několika fázemi zpracování.
Prvním
krokem je kontrola kompletnosti a správnosti uvedených informací.
Pokud některé údaje chybí nebo jsou nejasné, ověřujeme či doplňujeme tyto
informace s našimi respondenty již pouze telefonicky. Po kontrole či
doplnění dotazníků následuje převedení veškerých údajů zapsaných
v dotazníku do elektronické podoby. V této fázi tedy přiřazujeme
každé odpovědi pěvně stanovený číselný kód tak, aby byly stejným odpovědím
přidělovány stále stejné kódy. V další fázi jsou data vkládána do
počítače. Pro vkládání využíváme speciální program, který zobrazuje jednotlivé
otázky dotazníku. Do tohoto programu poté odpověď za odpovědí, čili kód za
kódem, vkládáme informace ze všech dotazníků. V okamžiku, kdy jsou všechna
data v elektronické formě, můžeme postoupit k jejich kalkulaci a
vyhodnocení v podobě tabulek. Obě tyto fáze, tj. vkládání dat a jejich vyhodnocení, se odehrávají samozřejmě
anonymně. Zpracovávány jsou pouze odpovědi na jednotlivé otázky. Adresa, název
podniku či jméno respondenta do počítače vkládány nejsou. Tento postup tak
znemožňuje ve výsledcích studie dohledat informace o konkrétním podniku. Díky
tomu můžeme garantovat naprostou anonymitu veškerých sdělených informací.
Vyplněné dotazníky poté uložíme do našeho archivu a po uplynutí dvou let je
skartujeme.
Tímto
způsobem ročně provedeme a zpracujeme v České republice a na Slovensku
několik tisíc rozhovorů. Cílem našich výzkumných
aktivit je poskytovat výrobcům vstupů do zemědělské prvovýroby
potřebné podklady pro rozhodování o vývoji produktů, aby tyto produkty nakonec
co nejlépe odpovídaly požadavkům zemědělců.
Vydáno 10.04.2014
172 Zhlédnutí