KAPS AUTOMATIC s.r.o.





Vydáno 01.07.2014
2409 Zhlédnutí
Topováno 26.02.2016

Poškozený hydrodynamický měnič může nadělat škodu

Pojem hydrodynamický měnič vám možná nic neříká, ale pokud jste řidiči vozů s automatickou převodovkou, měli byste zbystřit. Hydrodynamický měnič je totiž velice důležitou součástí vozu, která přenáší krouticí moment od motoru k převodovce. A pokud se hydrodynamický měnič jakkoliv poškodí, škody se můžou vyšplhat až do závratných částek.


Prevence jako základ

Vychutnáváte si jízdu autem, když v tom si všimnete, že zatáčky při konstantní jízdě kolísají a spojka neustále spíná a rozpíná? Pokud ano, tak je na prevenci pozdě. Máte totiž s největší pravděpodobností opotřebenou lamelu přemosťovací spojky, což bývá nejčastější závadou hydrodynamického měniče. Lamela už nepřenáší krouticí moment motoru, protože její obložení je spálené nebo tenké z důvodu opotřebení. Pokud i v této fázi podceníte opravu hydrodynamického měřiče, pak riskujete následnou nutnou opravu převodového ústrojí, která je mnohonásobně dražší. Při zanedbání péče o hydrodynamický měnič se totiž vytváří ocelové piliny, které se dostanou až do hydraulického okruhu převodovky a pokud chcete zachránit své auto, oprava vás nemine.

Chcete si ušetřit starosti a finanční náklady spojené s nutnými opravami? Pak dejte zelenou prevenci. Společnost KAPS Automatic si poradí jak s pravidelnými revizemi, tak i s opravami veškerých automatických převodovek osobních a dodávkových vozidel a vybraných typů stavebních strojů. Garantujeme vám rychlý a kvalitní servis – vaše auto bude připraveno už do dvou pracovních dnů! K revizím a opravám hydrodynamického měniče využíváme moderní automaty. Na prevenci by měl myslet každý řidič a po každých 120 000 najetých kilometrech, by měl navštívit společnost KAPS Automatic v Kojetíně.

Jak hydrodynamický měnič funguje?

Hydrodynamický měnič není žádnou novinkou, patentován byl už v roce 1905. Od té doby však zaznamenal značný vývoj a přizpůsoboval se moderním myšlenkám a výrobě. Hydrodynamický měnič se skládá z 5 částí:

  • čerpadlo
  • turbína
  • stator
  • spojka přemostění měniče – spíná se a rozpíná velice často. Při sepnutí spojky dojde k přímému pohonu vstupu převodovky motorem. Naopak při jejím rozpojení při nižších rychlostech se absorbují vibrace motoru, aby se dále nepřenášely na ostatní díly převodovky.
  • vnější plášť

Správně fungující hydrodynamický měnič pracuje tak, že přenáší krouticí moment od motoru. Měnič funguje jako hydrodynamická spojka mezi motorem a automatickou převodovkou a je doplněný reakčním členem. Ten slouží k usměrnění proudu kapaliny z turbíny na lopatkové kolo. Výsledkem je pak rozjetí vozidla.

Jmenovali jsme nejčastější příčinu závady hydrodynamického měniče – opotřebení lamely přemosťovací spojky. Závad ale může být mnohem více. Hydrodynamický měnič je složitý mechanismus, ke kterému se musí přistupovat s patřičnou péčí. Při jejím nedodržení může docházet k tisícovým škodám. Navštivte KAPS Automatic a nedejte drobným závadám šanci změnit se v katastrofální důsledky.


Více informací naleznete na našich stránkách  http://www.kaps.cz/