Leták je stále na vrcholu mezi reklamními nástroji – využijte jeho možností
Reklamní leták je v podstatě velice variabilním marketingovým nástrojem. Ke svému zákazníkovi může přijít v několika různých podobách. Je zapotřebí odhadnout způsoby doručení pro jednotlivé cílové skupiny, aby se dokonale využil jeho potenciál.
Leták stále vede
Ačkoliv na nás televize doslova chrlí každý den spoustu informací o nových produktech, slevových akcích, různých službách, nejedná se o nejsilnější marketingový nástroj. Tím účinnějším je leták. Možná to každý známe z vlastní zkušenosti. Pokud v televizi začne reklamní blok, často sáhneme po ovladači a tuto dobu překleneme na jiném programu. Jestliže nám přijde do schránky reklamní leták, málokdy ho bez prohlédnutí zmačkáme a vyhodíme. Možná je to dáno tím, že tady nás nikdo do ničeho nenutí. Z průzkumů vyplývá, že se až 61 % spotřebitelů rozhodne pro obchod díky informacím, které jsou na letáku uvedené. A Stejný podíl kupujících přiznává, že si často koupí věc, kterou by si do košíku běžně nedali.
Rady a tipy, jak na roznos letáků
O víkendu se vliv letáku zvyšuje
Ročně se u nás roznesou až čtyři miliardy letáků. Proto je dobré vědět, jakým způsobem k zákazníkům tento reklamní nástroj doručit, aby se právě ten jeden mezi ostatními neztratil. Podle zkušeností distributorů jsou velice vhodné víkendové roznosy. Lidé mají více času a letáky se navíc nemusejí dělit o místo se schránce s jinou poštou. V současné době jsou velice populární letáky v obálkách. Člověk je totiž tvor zvědavý a jen málokdo do obálky nenahlédne. Důležité je i periodické opakování roznášky. Pokud se leták dostane do schránky opakovaně, je prokázáno, že response narůstá. Zákazníci si na něj postupně zvyknou a jestliže je obsah zajímavý, začnou se na jeho doručení i těšit.
Letáková samoobsluha
Oslovte své zákazníky adresně
O krok dál je takzvaný direct mail neboli adresné oslovení cílových skupin, které bydlí v rozličných lokalitách. Tímto způsobem je navázán osobní kontakt a je tedy možné oslovovat nové zákazníky a připomínat se stávajícím. Zajímavým marketingovým tahem je také transpromo, které se využívá především při oslovení firem. Při zasílání faktury nebo vyúčtování se připojí personifikované reklamní sdělení.
Vydáno 04.11.2018
214 Zhlédnutí