Kaštanová 34a
Brno 620 00
tel.: +420 544 502 411
email: info@ebmpapst.cz

KONTAKT
VíCE >
Vydáno 29.11.2015
Topováno 19.05.2016

Nová sezóna Formule 1 nabírá na síle

Úspěšné oficiální partnerství týmu MERCEDES AMG PETRONAS a společnosti ebm-papst vstupuje do druhého kola.

ebm-papst pro Formule 1

Společnost ebm-papst oficiální partner týmu MERCEDES AMG PETRONAS

Společnost ebm-papst, specialista na ventilátory z Mulfingenu v Bádensku-Württembersku bude v nadcházející sezóně opět podporovat úspěšný tým Formule 1 MERCEDES AMG PETRONAS. V roce 2014 zažil tým svou nejúspěšnější sezónu, vyhrál Pohár konstruktérů a v Mistrovství světa jezdců obsadili první a druhé místo jeho závodníci Lewis Hamilton a Nico Rosberg. Společnost ebm-papst, přední světový dodavatel technologií pro ventilaci a pohony, vstoupil do světa Formule 1 v loňském roce jako oficiální partner týmu MERCEDES AMG PETRONAS. Před sezónou 2014 změnila Formule 1 svá pravidla na začlenění technologií s vyšší energetickou účinností a hybridní technologií, čímž postavila týmy Formule 1 před jednu z největších technických výzev v historii tohoto sportu.

Moderní hybridní závodní formule v sezóně 2015

Sezóna 2015 předznamenává pro moderní hybridní závodní formule začátek dalšího vývojového procesu.
Paddy Lowe, výkonný (technický) ředitel týmu MERCEDES AMG PETRONAS, vysvětluje: „Jedná se o vývojový proces a ten zahrnuje samotná nastavení. Ta ve srovnání s minulou zimou zůstala do roku 2015 poměrně stabilní. Rozhodně to ale neznamená, že auta, která jsme viděli na trati v Jerezu, jsou kopiemi svých předchůdců. Některé změny jsou zřejmé na první pohled, ale to hlavní je skryto v detailu. K zásadním změnám došlo pod kapotou, jak z hlediska konstrukce, tak pohonné jednotky. To vše s cílem vytvořit vůz, který bude bezpečnější, účinnější, spolehlivější a samozřejmě rychlejší. Hybridní éra je ještě v plenkách, a proto je zde velký prostor pro inovace. V této vývojové fázi je důležité najít klíčové oblasti pro získání výkonu nejen na základě toho, co jsme se v loňském roce naučili, ale také na základě toho, kde je prostor pro objevování nových a inovativních zdrojů přinášejících konkurenční výhody.“
Tým MERCEDES AMG PETRONAS si chce udržet svou vedoucí pozici, se kterou vstoupil do nové sezóny, a nadále pokračovat v rozšiřování technologického pokroku. Nico Rosberg potvrzuje: „Jsem tak hrdý, že jsem nyní součástí týmu, kterému se povedl fantastický rok, jenž vrátil „stříbrné šípy“ na přední místo. Bude velmi těžké zopakovat to, čeho jsme v roce 2014 dosáhli, ale všichni chceme ten rozjetý potenciál udržet a ovládnout tento sport na mnoho let dopředu.“
Oficiální týmový partner ebm-papst také očekává vzrušující sezónu: „Náš první rok ve Formuli 1 byl naprostým úspěchem! K vynikající sezóně, které tým MERCEDES AMG PETRONAS dosáhl, jsme přispěli také naším speciálním konceptem chlazení. Opět jsme dokázali, jak významná je naše filozofie GreenTech, účinnost díky špičkové technologii,“ vysvětluje Rainer Hundsdörfer předseda představenstva skupiny ebm-papst.
„Těšíme se na další sezónu a doufáme, že nadcházející seriál závodů bude úspěšný.“

Speciální řešení přídavného chlazení pro hybridní závodní vozy MERCEDES AMG PETRONAS F1 W05

Společnost ebm-papst, specialista na energeticky úsporné ventilátory a pohony, vyvinula v roce 2014 speciální řešení přídavného chlazení pro hybridní závodní vozy MERCEDES AMG PETRONAS F1 W05. Ochlazuje komponenty citlivé na teplotu, na optimální provozní teplotu. Jakmile se závodní auto zastaví, jsou bočnice a ochranný rám (stabilizátor) ochlazovány axiálními ventilátory řady „S Force“ s křivkou výkonu, která odpovídá vysokému protitlaku, jenž je pro systém Mercedes charakteristický. To zlepšuje vytvořené proudění vzduchu o 518 % a spojuje působivý výkon s malým, účinným systémem. Ventilátory v otvorech bočnic a ochranného rámu (stabilizátoru) závodního auta jsou pro tým nezbytnou součástí řízení teploty. Techničtí specialisté pro nadcházející sezónu úzce spolupracují s inženýry týmu na vývoji účelového řešení chlazení a zisku tepla. Tím se výrazně zlepší pracovní podmínky v garáži během závodů, zejména ve velmi horkých oblastech, jako je Singapur nebo Abú Dhabí.
Společnost ebm-papst také úzce spolupracuje s týmem MERCEDES AMG PETRONAS na vývoji inovativních řešení chlazení na míru pro sídlo týmu v Brackley. Kromě toho vývojáři společnosti ebm-papst a týmu MERCEDES AMG PETRONAS pořádají technické pracovní skupiny, na kterých sdílejí zkušenosti a osvědčené postupy v oblasti aerodynamiky.
Nico Rosberg a Lewis Hamilton dostali poprvé nový závodní vůz F1 W06 poháněný hybridní jednotkou PU106B při prvním oficiálním předsezónním testu Formule 1 na okruhu v Jerezu ve Španělsku v únoru 2015. Nová sezóna předznamenala ve vývoji hybridní technologie u vozů F1 W06 ve srovnání s jeho předchůdcem F1 W05 evoluci; nový model se může pochlubit dalším pokrokem v mechanickém, konstrukčním a aerodynamickém vývoji.

Další tiskové materiály a také obrázky závodního vozu F1 W06 s hybridním motorem jsou k dispozici na stránkách MERCEDES AMG PETRONAS.

Více informací naleznete na našich stránkách
http://www.ebmpapst.cz

37 zhlédnutí
Další PR články firmy
Malé řešení pro velký problém: Tlumič hluku pro malé radiální ventilátory

Malé řešení pro velký problém: Tlumič hluku pro malé radiální ventilátory

Již více než rok pomáhá mřížka FlowGrid od společnosti ebm-papst zajišťovat, aby vysoký výkon nedoprovázela zvýšená hlučnost. Mřížka na sací straně ventilátoru je účinným opatřením společnosti ebm-papst na ochranu proti hlučnosti v různých oblastech větrání a klimatizace. Doposud byla mřížka používána u větších axiálních a radiálních ventilátorů až do průměru 990 mm. Společnost ebm-papst nedávno začala nabízet tlumič hluku i pro menší radiální ventilátory, s průměrem od 190 mm do 250 mm.

Vydáno 13.12.2015

VÍCE
Jak ušetřit až 70 procent nákladů - Firma si vybrala ventilátory emb-paps.

Jak ušetřit až 70 procent nákladů - Firma si vybrala ventilátory emb-paps.

Farmář Soren Pedersen z Dánska nahradil standardní ventilátory na své farmě EC ventilátory od firmy ebm-papst, co mu v konečném důsledku ušetřilo 11.500 EUR ročně. Tato investice se mu vrátila do dvou let, protože nové zařízení dokáže nejen šetřit náklady, ale zajistí i lepší ventilaci a nižší hlučnost.

Vydáno 01.10.2012

VÍCE